Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 16 juni 2016

Att ha hälsan

En annan gudsgåva - som vi inte alltid tänker så mycket på utan har lätt att ta för given - är att ha hälsan, att på morgonen kunna stiga upp frisk som en nötkärna och utan krämpor.  
Tyvärr är den gåvan inte alla given. Människokroppen är en sinnrik konstruktion och det är närmast ett under att alla delar kan samverka så perfekt som dom kan. Men ibland slår något fel och kroppen slutar att fungera lika bra som den har gjort tidigare, något som kan drabba vem som helst.Tyvärr är det ofta först då som många förstår vilken gåva hälsan egentligen är.
Så ett gott råd till var och en kunde vara att ta vara på sig och den tid man har och att vara tacksam för den hälsa man har.
Den blomstertid nu kommer. 
Njut av sommaren! 

PS.Själv känner jag mig oförtjänt priviligierad.

1 kommentar:

  1. Äldreomsorgen måste få kåsta tänk vad dom gamla har fått slita för vbi skall ha det bra.

    SvaraRadera