Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 18 juni 2016

En fantastisk konsert

Vid gryningstid innan denna lördagsmorgon bjöds det på en helt fantastisk konsert här i staden. Det var allehanda skönsjungande fåglar som därmed ville visa att dom nu tyckte att det hade regnat färdigt. 
Finare konsert får man leta efter - sedan får Björn Skifs och allt vad dom artister heter som kommer hit till oss senare i sommar säga vad dom vill!
I övrigt är det ju bara att njuta och tacka och ta emot av all den fågelsång som bjuds oss så här års och även lite tidigare på våren. Här mitt i Borgholms stad sjunger koltrastar för full hals både tidiga morgontimmar, eftermiddagar och kvällar. Och från taken intill där jag bor sjunger en envis rödhake sina smäktande toner ur silverstrupe (hoppas att jag fick till det rätt). Ringduvorna hoar från TV-antenner och skorstenar och tornseglarna passerar svirrande förbi nära inpå balkongen i en ständig luftakrobatik. I grönskan i stadens utkanter hörs näktergalssången.
Passa på att njuta! 
Plats för kommentarer 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar