Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 26 mars 2017

Vad är klockan?

Så har nu Jordens timme (föredrar faktiskt det svenska ordet framför det utländska) passerat runt nästan hela klotet utom i ett område i Stlla havet där det fortfarande är lördagskväll och klockan ännu inte har hunnit fram till 20.30.
Hos oss är det nu söndagsmorgon och det har under natten slagit över till sommartid och klockan är snart åtta.
Skulle när jag vaknade i morse försöka mixtra fram klockan en timme i min mobiltelefon men hejdade mig när jag upptäckte att den redan var en timme mer än den var i en mer ordinär klocka. Klockan i mobilen hade hoppat fram en timme alldeles av sig själv!.
Så ni som undrar vad klockan egentligen är just nu - i vart fall officiellt - kan slå en signal till Fröken Ur på tel. 90 510 och få rätt tid. Ett litet bra tips till alla som har en tid att passa! 
Kommentarer 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar