Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 18 juni 2014

Bygga uppe i det blå

Ni har väl sett bilden på kommunalrådskandidaten Stig Bertilsson (c) i sin nya elbil? Med stort porträtt på sig själv i lacken och texten NÄRODLAD POLITIK samt längst ner: BYGGA FRAMÅT! BYGGA FRAMÅT! BYGGA FRAMÅT!
Annars kan ni se den i Ölandsbladet om ni klickar här!
NÄRODLAD POLITIK är en jättebra slogan om det inte vore för att det mesta av centerns politik i vår kommun tycks vara odlad kring Stureplan i Stockholm. Här finns väldigt lite av den glesbygdspolitik som skulle behövas. Och definitivt ingen närodlad demokrati!
Och Stig som "samhällsbyggare" (som han vill kalla sig) kan få vem som helst att ta sig för pannan.
BYGGA FRAMÅT, är det att börja bygga lyxlägenheter utan att först ha kunnat sälja en enda? Är det att satsa på att bygga bostäder som är så dyra att alltför få ha råd att köpa dem? Är det att bygga framåt när man bygger luftslott högt uppe i det blå? 
Du ville inte svara på frågan i kommunfullmäktige, Stig, så jag frågar dig här: 
- Hur många av dom tjugofyra bostadsrättslägenheterna i Resedan är hittills sålda och vem ska betala för dom som inte blir sålda?
 Bygga framåt, kyss mig därbak!

Vill Du kommentera, klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar