Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 2 juni 2014

Så ska det låta när ljudet är bra (även om inte allt som sägs är så bra)!

Nu har det äntligen kommit så långt som att man åtminstone börjat testköra den kommunala webbkameran igen, den som stått uppställd på en hylla i tingssalen i stadshuset och samlat damm alltsedan april förra året, då man upphörde med webbsändningar från kommunfullmäktige i kommunal regi.
Och den fungerade riktigt bra. Ljudet hörs så bra att man till och med kan höra ordföranden muttra "Jävla tjafs" som kommentar till vad jag sade när jag i talarstolen försökte utveckla mitt förslag om att avskaffa den särskilda politikerpensionen i vår kommun, en pension som gäller för avgångna politiker i ålder mellan 50 och 65 år.
Ni som förmodligen - med all rätt - irriterats över det dåliga ljudet i min inspelning från mötet för en vecka sedan, kan istället klicka här och lyssna på kommunens testinspelning vid samma möte, där det hörs vad alla säger. Där går också att klicka på direktlänkar till dom olika ärendena. Ser Du inte alla ärenden med en gång är det bara att klicka på "Visa mera". 
Filmen ligger på YouTube och torde inte kosta kommunen en enda krona. 
Tänk vad enkelt allt kan vara. 
Därmed är det bevisat att det där med att sluta filma för att spara pengar, det var bara skitsnack

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar