Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 19 juni 2014

Kul på våra äldreboenden? Midsommar utan nubbe till sillen?

Häromdagen skickade jag ett mejl till kommunens äldreboenden där jag skrev så här:
Sedan mer än ett år tillbaka råder inte något hinder mot alkoholservering på landets äldreboenden. 
Det är upp till varje äldreboende om man vill servera sina gamla en sup till maten vid vissa tillfällen.   
Så därför vill jag uppmana er! Gläd våra äldre som så önskar med nubbe till midsommarsillen i år!   
Det har kommunen råd med!  
Mvh 
Per Lublin 
nya Ölandspartiet
I gårdagens Östran/Barometern kan man läsa att kommunens avgående äldreomsorgchef Anna Hasselbom-Trofast (som ska tillträda en motsvarande tjänst i en annan kommun) tycker att det räcker med att anhöriga kan gå och hälsa på och ha med sig snaps. Förmodligen i kylväska. 
Men den på äldreboendet som ingen anhörig har?
Kommunen anser sig tydligen ha råd att skicka tre presidiepolitiker fullkomligt i onödan till Växjö, men varför har man då inte råd med några flaskor OP till kommunens äldreboenden vid midsommar? Det hade nog inte gått åt så många flaskor totalt! 
Kul att bli gammal och hamna på äldreboende i Borgholms kommun? 
Hoppas att efterträdaren som Borgholms kommuns äldreomsorgschef blir en person som har en klokare inställning! Där har dom som tillsätter ett ansvar för att så sker! 
Borgholms kommun ska vara en kommun där våra äldre kan få lite guldkant i tillvaron!

Vill Du kommentera, klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar