Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 17 november 2016

En liten gris har kommit emellan

Varför har jag inte skrivit något på bloggen sen i lördags undrar nog många av er mina trogna läsare? 
Jo det är så att en liten gris har kommit emellan. Författaren till boken om "Knorrvar"* - Olof Alvarmo - har skrivit manus färdigt till en ny bok - en fortsättning på berättelsen om den lilla grisen, som vuxit till sig ju mer det närmat sig jul, och jag fått det glädjande förtroendet att illustrera även denna bok med passande teckningar. 
Jag har visserligen fått god tid på mig av Olof, men den här hösten har mycket annat tagit min tid i anspråk.Och när jag väl fick tid att sätta mig ner med Olofs manus och klura fram teckningar började det bli bråttom för att boken ska hinna bli tryckt och färdig till jul. 
Så Knorrvar har fått bli något slags prioritet nummer ett den här veckan. Men nu har tryckeriet fått alla teckningarna till boken, så jag kan tag i sådant som fått stå åt sidan, så innan kvällen lär det nog ha rasslat till med ett och annat här på bloggen. Har ju samlat på mig en del som jag ännu inte hunnit skriva ner. 

Med egen hemsida

*
) Fotnot: Knorrvar är en liten gris som till och med har en egen hemsida www.knorrvar.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar