Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 19 november 2016

Lovar att komma till Stockholm eller Oslo om...

Igår fick jag pensionen, så nu känner jag mig riktigt rik i flera dagar. Tills hyran och räkningar är betalda. Sedan är jag rätt så fattig igen fram till nästa pension. Så det där med gåsamiddag till Mårten någon gång i framtiden kan man nog bara drömma om. Vid Mårten är det alltid en vecka kvar tills pensionen kommer. 
Det skulle bli så mycket bättre om man någon enda gång kunde få ett Nobelpris. Jag lovar att jag isåfall kommer till Stockholm och tar emot priset. Eller till Oslo om det skulle råka vara ett fredspris. 
Kommentera gärna! 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. När man inte saknar annat än en gåsamiddag en gång om året får man nog vara väldigt nöjd.

      Man kan ju bara försöka tänka på alla de som lever i skräck i städer där bomber när som helst faller från himlen, de som lever i flyktingläger, de som lever i länder där svälten ständigt står dörren eller på platser där naturkatastrofer spolierar människors liv. Eller kan man bara tänka på alla människor här hemma som är drabbade av svåra sjukdomar och ständig ohälsa och kanske ligger hjälplösa som "vårdpaket".

      Då kan man bara inse hur bra man faktiskt har det. Även om man varken får Nobelpris eller vinner storkovan på lotteri.

      Förlåt att jag försökte skämta lite!

      Radera