Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 7 november 2016

Inte så insnöat, hoppas jag

Samtalsafton kring Borgholms stads historia blir det ikväll igen på Strand. Ska handla om tiden mellan 1930 och 1950. Där t o m jag har ett och annat minne. Trots min unga ålder 😊
Ser fram emot en trevlig historiekväll som vanligt - och att man inte är alltför insnöad ☺
Halv sju kör vi igång vid Runda baren, men baren öppnar redan klockan sex för den som vill värma sig med en "ajrisch" (whiskyspetsat kaffe med vispgrädde och lite riven kakao över tror jag).


2 kommentarer:

  1. Varför krockade ni med Ölands Vattenråd i Tingssalen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får fråga Ölands Vattenråd. Läs mer i mitt inlägg "Historisk krock"!
      Hälsningar
      Per L

      Radera