Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 12 september 2014

Efterlysning

Efterlyses: Ägare till bilbatterikablar 
För drygt en vecka sedan lånade någon ut ett par startkablar till en av mina vänner som hade svårigheter med att få igång sin moped. Detta hände på Västra Kyrkogatan i Borgholm vid ingången till fastigheten där jag bor.
Jag gick sedan ner och hjälpte mopedägaren med ett batteri så att mopeden gick igång. Men då var ägaren till kablarna redan borta, han hade tydligen haft bråttom och skulle till Kalleguta. Kanske arbetade han där någonstans. Mopedägaren var osäker på vem han var men hade ett signalement: Lång och troligen mörk ung man i kanske 30-årsåldern som körde en mörk Volvo V70. Samt hade barn som han lämnat vid skolan.
Vi trodde att han senare under dagen skulle komma tillbaka och hämta sina batterikablar.  Vännen med mopeden for vidare igen och kablarna blev kvar hos mig. Dom kunde ju inte bara ligga kvar på backen. Men ingen verkar ha kommit för att hämta dem. Eller har vederbörande inte sett plakatet där jag skrivit att jag tagit hand om dem.
Så är det någon som känner igen sig och vill ha tillbaka sina batterikablar eller någon som tror sig veta vem ägaren kan vara, så slå en signal på 0708 - 20 86 28.
Hälsningar 
Per Lublin 

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar