Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 22 september 2014

Äntligen färdigräknat men inte fastställt!


Så är då valresultatet helt klart - närapå!  

Här är kommunvalets tio-i-topp-lista:
  1. Ilko Corkovic (S)                    955 kryss
  2. Lisbeth Lennartsson (C)     378 kryss
  3. Stig Bertilsson (C)                 267 kryss
  4. Marcel van Luijn (M)             191 kryss
  5. Sofie Loirendal (FÖ)             150 kryss
  6. Tomas Lind (FÖ)                    131 kryss
  7. Carl Malgerud (M)                  108 kryss
  8. Eddie Forsman (M)               101 kryss
  9. Per Lublin (nÖp)                       72 kryss
  10. Anne Bünzow (SD)                 65 kryss
Klickar Du här så hittar Du alla kryssen.
  
Klickar Du här så ser Du alla som blev valda.
  
Klickar Du här så ser partiernas slutliga resultat.

Skrev nyss att jag tänkte kommentera sedan slutresultatet är fastställt, men det är det tydligen inte riktigt och jag känner nu att jag väntar nog med kommentarer till i morgon bitti. Vill gärna sova på saken först.
Vill Du kommentera, klicka här! 
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar