Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 7 september 2014

Vad hände på torget igår lördags?

Med ett fantastiskt fint sensommarväder kunde vi hålla valmöte på torget i Borgholm igår, det näst sista före valet. Företrädare för dom andra partierna fanns på plats vid sina bodar men höll sig nogsamt borta från nya Ölandspartiets provisoriska "scen" mitt på torget, som vi prytt med våra nya "flaggor". Kanske var dom rädda för nya utmaningar. 
Annars var det gott om publik.
Lasse Stenberg (alias Mr X) höll torget i gungning med blandade visor i svängig tappning och "countrylåtar". Tyvärr misslyckades jag med att "live-inspela" men jag får istället bjussa på ett av Lasses nummer i Stefan Demerts originalversion. Tryck HÄR och lyssna! Träffsäkert eller hur!?
Valtåget runt stan är så populärt att det fick köra en extra runda igår.  Även nästa lördag avslutar vi vårt valmöte på torget med två rundor kring stan efter vårt inhyrda vallokomotiv. Då blir det mer sång och musik. 
Så välkomna till vårt avslutande valmöte på torget nästa lördag klockan tolv! Eller lite innan när musiken drar igång. Vi håller tummarna för att det blir lika fint väder som igår!

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar