Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 21 maj 2017

Rättelse och förklaring

Till det som jag skrev om överflygningen igår. 
För första var det naturligtvis inga Viggenplan det handlade om som skulle komma hit från Kallinge, utan det handlade även denna gång om JAS Gripen, vårt modernaste stridsflygplan. Dessutom fanns det också ett förbehåll att flygplanen endast skulle komma hit om inget kom emellan. Det var rättelsen.
Så till förklaringen till varför dom inte tog en sväng över Borgholm igår som många hade hoppats på. Det är nämligen lite oroligare tider nu än sist, så dessa flygplan måste vara i beredskap och kunde igår tydligen ha varit på ett uppdrag någon annanstans och förmodligen österut kan kan vi säga. Därför hade dom inte möjlighet till svängen över Borgholm. 
Inte ens några ryska stridsflygplan tog en lov över vår stad igår.
Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar