Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 16 maj 2014

"Insidesavslöjande" om hur det går till i EU-parlamentet

Valet till EU-parlament går snart in på sista veckan.
Har ännu inte bestämt mig för om - och i så fall på vem - jag ska rösta.
För ifall jag röstar så blir det med ett kryss. I första hand vill jag i så fall rösta på en person och inte på ett parti. 
Ett inslag i mitt favoritprogram på radion ("Godmorgon världen!") söndags gav mig ingen större vägledning. Klicka här och hör själv*! Man blir ju inte precis mer benägen att skicka någon till en plats i Europaparlamentet i Bryssel efter sådana "insidesavslöjanden" om hur det går till där :-)
Får nog fundera vidare. 
*) Fotnot: Vill Du höra hela "Pabblick sööörvis" från i söndags (på nio minuter), klicka här!

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar