Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 7 maj 2014

Mitt Europaval

Var inte riktigt på hugget igår så det blev inget skrivet på bloggen.
Däremot röstade jag i Europavalet igår. På kvällen. Med modern teknik. Med min mobiltelefon. 
Innan visste jag inte om jag alls skulle rösta, men råkade höra något på TV igår som fick mig att bestämma mig och veta hur jag skulle rösta.
Jag röstade på Nederländerna! Deras bidrag tyckte jag var klart bäst. Inte för att jag förstod texten. Men jag gillade rytmen och melodin. 
Annars funderade jag först på att ge Lettland mitt stöd, eftersom deras låt  svängde och hade en glad melodi. Men det var innan jag hade hört den nederländska!
Det finns dock fler Europaval den här månaden. Men jag har ännu inte bestämt mig om - och i såfall hur - jag ska rösta när det gäller valet till EU-parlamentet.
Har Du?

PS. Det förvånade mig igår kväll när det var dags för Rysslands bidrag att det inte framfördes av Vladimir Putin själv :-)

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar