Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 14 maj 2014

Fortsatt långbänk för förskolor vid "öppet" kommunstyrelsemöte igår

Så här gick det till på kommunstyrelsemötet (som hölls på skolan i Löttorp) igår:
  • Inledningsdelen (Klicka här!) 
  • Huvuddelen (Klicka här!) 
Beklagligt var att ärendet med förskolan i Södvik utgick. Det verkar tyvärr som att kommunalrådet har bestämt sig för långbänk istället för ett snabbt beslut.
Långbänk har det också kommit att bli för förskolan i Runsten som tycks få sitta kvar i dom uttjänta barackerna minst ett år till. Varför skolan inte ska användas är en gåta!
Om kommunstyrelsemötet egentligen var så öppet kan man ju fråga sig när en stor del av det hela försiggick i slutna grupper i andra rum, men det ska jag återkomma till. 
Liksom till resten av mötet.

Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar