Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 25 september 2016

Skolan "ruttnar från huvudet". Träffande insändare

Så här i den tidiga morgonstunden har jag också saxat in en träffande insändare i bloggen från gårdagens Ölandsbladet:  
 Trygga barn växer här? 
Jag har med förfäran följt Ölandsbladets artiklar angående att Lars Bylund polisanmäler föräldrar som är oroliga för sitt barns välmående. 
På den tiden när jag hade barn i Borgholms skolor hade jag många diskussioner med skolchefen Bylund angående hur mitt barn trivdes i hans skola. Nu när jag läser om aktuella händelser är det som att riva upp gamla sår och jag upplever åter igen känslor som jag inte har lyckats bearbeta. 
Jag fick uppleva ett iskallt bemötande från Lars Bylund som anklagade och skuldbelade mig och mitt barn för att vara problemet i stället för att utreda situationen med andra elever och lärare. Då orkade jag inte processa mot Bylund. Han är ju så vältalig och får mig att känna mig så liten och värdelös. Sedan har han ju sitt gäng närmast anställda som höjer upp honom till skyarna. Skulle någon lyssnat på mig? Tror inte det. 
Om nu politikerna i Borgholm menar allvar med visionen ”Trygga barn växer här” så behöver de någon som kan verkställa det på riktigt. Fisk lär ruttna från huvudet och det kommer skolan i Borgholms kommun också att göra med Bylund som högsta chef. Det blir aldrig bättre än det ledarskap högste tjänsteman bedriver. Har ni i Borgholm verkligen råd att låta Lars Bylund leka skolchef i den viktigaste av era verksamheter? Öppna ögonen och inse att barnens bästa inte är hans intresse. 
Mats Jeansson
Ord och inga visor, men helt rätt! 
Skriv gärna en kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar