Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 29 september 2016

Någon slags meny

Tänkte försöka göra någon slags meny till hjälp för den som vill "hitta rätt" i mitt inspelade materialet från kommunstyrelsen, som jag gärna vill presentera på ett lätthanterligt sätt. 
Som jag ju lyckats göra i tidigare sammanhang. Men nu har det krånglat till sig. Delvis p g a att det "glappat" under filmandet, så att jag har fått göra ett antal omstarter. Så filmen har blivit uppdelad i inte mindre än åtta olika delar, några timslånga och några bara någon minut långa. Som jag egentligen skulle vilja sammanfoga till en film, men där vet jag inte riktigt hur man gör. Någon vänlig själ får gärna höra av sig och ge mig råd. Enklast kanske genom att slå mig en signal på 0708 - 20 86 28.
Just nu ser det inspelade från kommunstyrelsen i tisdags ut så här:
Del I, cirka 45 minuter 
Del II, cirka 3 minuter 
Del III, cirka 24 minuter 
Del IV, cirka 57 minuter
Del V cirka 6 minuter 
Del VI, knappt 1 minut 
Del VII, knappt 1 minut
Del VIII, cirka 58 minuter 
Sådan är vår tisdagseftermiddag till beskådan och avlyssning. Diskussionen om utbildningschefen samt ny ordförande i utbildningsnämnden återfinns i de sista 12 minuterna och 40 sekunderna i del I och de två första minuterna i del II. För den som är intresserad och skulle vilja höra. 
En mer utförlig och lätthanterlig meny hoppas jag att jag med lite hjälp så småningom ska kunna ge er, men  tyvärr vågar jag inget lova,
Kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar