Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 28 september 2016

Ölands Skördefest inleds idag onsdag i den öländska huvudstaden

Idag inleds Ölands Skördefest mitt i den öländska huvudstaden - som äntligen har sluppit ifrån den förringande benämningen "ölandsby" som staden har fått dras med under ett helt år. 
Skriv gärna en kommentar!

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för jag fick vara med vid invigningen av Skördefesten 12 mil borta från Borgholm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ingemar!
      Det fick du så gärna.
      Roligt att mina sändningar kan ses ända borta i Högsby.
      Beklagar dock den skakiga kvaliten igår.
      Sen är du hjärtligt välkommen - om du har möjlighet - att vara med på Ölands Skördefest på plats.
      Festen håller på över hela Öland ända till på söndag!

      Radera