UNDER SOMMARLOVET - fram till den 21 augusti - går bloggen på sparlåga även om det kan bli några enstaka inlägg! Men sen blir det full fart igen!
Sommarhälsningar från Per Lublin (ansvarig utgivare)

Höstterminens första DIREKTSÄNDNINGAR FRÅN STADSHUSET i Borgholm blir:


SPRID GÄRNA!
Tips till dig som tycker att något visst inlägg (i breda högerspalten nedanför) är lite extra och vill sprida det vidare:
I raden med symboler under varje inlägg finns den här: Klickar du på den så kan du dela just det inlägget med alla dina facebookvänner!

onsdag 25 januari 2017

Mer från kommunstyrelsen - premiär för direktsändning i kommunens regi!

ÄNTLIGEN blev det premiär igår för direktsändning i kommunal regi från kommunstyrelsens sammanträden. För säkerhets skull hade jag med mig egen utrustning och sände parallellt tills att jag under kaffeuppehållet kunde konstatera att kommunens sändning fungerade och jag kunde lägga över länkningen överst på LUBBES BLOGG dit. 
Nu kan ni ju bara jämföra min något röriga  sändning med mobiltelefon HÄR med kommunens med nyanskaffad fastmonterad kamera - med trådmikrofon i taket - HÄR.
Det här är något som jag kämpat för länge och ni minns kanske våra valaffischer i valrörelsen 2014. 
Tänker framför allt på den här affischen:
 
Så nu återstår bara direktsändning i kommunal regi även från nämndernas sammanträden. 
Med andra ord så finns redan det som behövs - en fast kamera monterad i KS-rummet högst upp i Stadshuset. Inte bara kommunstyrelsen utan även Samhällsbyggnadsnämnden brukar ha sina sammanträden i det rummet. Det skulle även Socialnämnden och t o m Utbildningsnämnden kunna ha! 
Kommentarer

3 kommentarer:

  1. Tur att du finns, så vi gräsrötter får veta något.

    SvaraRadera
  2. Varför inte Borgholms Energi BEAB också?

    SvaraRadera