Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 9 januari 2017

VEM och vem INTE som ny utbildningschef?

Och så har vi frågan om ny utbildningschef som det tydligen också är på tapeten att tillsätta vid det extrainkallade kommunstyrelsemötet imorgon. Inte mindre än 18 personer har sökt tjänsten och av dem har fyra blivit kallade till anställningsintervju. För att göra det enkelt mig både mig och er läsare nöjer jag mig med en presentation av dessa fyra. Som är:
  • Jon-Erik Egerszegi, 58 år, Gävle. Förvaltningschef i Gävle sedan 2012. Från början gymnasieadjunkt. 
  • Helena Svensson, 49 år, Värnamo. Utbildningschef i Värnamo, i grunden gymnasielärare. 
  • Marita Franssson, 57 år, Färjestaden. Sedan 2009 rektor på Barkestorpsskolan i Smedby. Tidigare rektor på förskolan Hasselbacken i Köpingsvik, sedan biträdande rektor på Köpings skola och därefter på Slottskolan i Borgholm till 2009. 
  • Göran Eliasson, 51 år, Kalmar. Rektor vid Slottsskolan i Borgholm sedan i augusti. 
Fick namnen för ett par timmar sen  och har inte hunnit googla ännu. 
Så kära läsare! Någon ni tycker är väl lämpad för jobbet? Någon varningsklocka?
Ring eller messa mig senast mitt på dagen imorgon på 0708 - 20 86 28 eller skicka ett mejl till per.lublin@gmail.com 
Självfallet avslöjar jag inte för någon vilka uppgiftslämnarna är. Det lagstadgade meddelarskyddet gäller för alla uppgifter till media, inklusive denna blogg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar