Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 21 februari 2017

Hur öppet blir det idag?

Igår morse bokade jag ett ledigt rum i Stadshuset och skickade ett mejl till samtliga i utbildningsnämnden, inklusive ordförande och sekreterare, som löd så här:
Hej utbildningsnämnden och dess presidium! 
Har bokat KS-rummet i Stadshuset åt er i morgon tisdag mellan kl 10 - 13. I det rummet finns en webb-kamera fast monterad som i kommunal regi kan direktsända öppna sammanträden via kommunens hemsida. Den går också att stänga av när ett öppet sammanträde övergår till att vara slutet. En tydligt lysande skylt indikerar om sändning pågår eller ej.  Det betyder att ni kan ha öppet sammanträde som når ut till medborgarna via nätet utan att jag behöver sitta där och sända med min mobiltelefon.   
Ni får isåfall kontakta IT-avdelningen i förväg så hjälper dom er med att sätta igång sändningen och hur ni ska göra när den ska stängas av.   
Måndag den 20 februari 2017
Mvh

Per Lublin

Återstår hur det ska bli idag med den av kommunfullmäktige påbjudna öppenheten från utbildningsnämndens sida. Någon form av direktsändning ska det i vart fall bli kl 10. Antingen från nämndens sammanträde genom webbkameran i KS-rummet eller via min mobiltelefon. 
Då kan ni klicka HÄR!
Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar