Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 27 februari 2017

Sändningen blir nog bra från kommunstyrelsen imorgon - men besluten?

Imorgon tisdag ska kommunstyrelsen ha ett öppet sammanträde och får då försöka klara sig utan mig. Jag ska nämligen inte vara med då, eftersom jag sitter på en delad plats där - som nya Ölandspartiet delar med ett annat parti som råkar vara SD (vilket ju var enda möjligheten att alls få vara med och kunna påverka besluten i kommunstyrelsen). Och imorgon sitter således Lasse Leijon (SD) där istället för mig. Och i övrigt är det väl ungefär samma uppsättning som vanligt.
Föreställningen som börjar kl.13 kommer att direktsändas med kommunens egen utrustning - införskaffad i januari - och jag förlitar mig på att det hela kommer att fungera som det ska. Även utan min närvaro. 
Fast även om sändningen blir bra, så vet man ju inte om besluten blir lika bra. 
Men det är en annan historia som jag kan få återkomma till.
Kommentarer 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar