Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 10 september 2014

Kämpar FÖR demokrati

Höll nästan på att sätta morgonkaffet i fel strupe när jag bläddrade i en av dagens tidningar och råkade läsa mina egna svar på Barometern / Östrans frågor till de olika partiföreträdarna i Borgholms kommun. 
På frågan om vad vårt parti konkret gjort för att öka effektiviteten i kommunen stod det att jag skulle ha svarat:
" - Försökt avskaffa arbetsutskotten i nämnderna och tungrodd demokrati för att förhindra långbänkar!" 
Vadå "tungrodd demokrati"??? Det är ju för fasen "tungrodd byråkrati" som vi har försökt avskaffa, vilket också var mitt svar till den som intervjuade.
Demokrati är ju faktiskt något som vi har kämpat för hela tiden!!
Har bett tidningen att sätta in en rättelse och hoppas verkligen att den står att läsa imorgon!


Tungrodd byråkrati - och inget annat! 
Vill Du kommentera, klicka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar