Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 15 juli 2010

Borta bra men hemma bäst! Dock inte med Telia!


Skönt att vara på hemmaplan igen även om det var trevligt i Visby. Borta bra men hemma bäst.

Fast allt är ju inte så bra här hemma som det borde kunna vara, och då handlar det inte bara om brister inom det kommunala. Att inte telekommunikationerna fungerar som dom ska på norra Öland för alla dem som har Telia som operatör är verkligen inte bra, och helt oacceptabelt blir det när man från Telias sida anger som förklaring att norra Öland inte är "prioriterat" område för Telia!

Jaså minnsan, men eftersom avgifterna för telefoni och abbonnemang är desamma oavsett om man bor på norra Öland eller i Kalmar eller någon av storstäderna, så har Telias kunder på norra Öland rätt till samma "prioritering" som alla andra kunder.

Telias här avslöjade agerande gör det möjligt för alla Teliakunder på norra Öland - att med detta som grund - med omedelbar verkan säga upp sina abonnemang hos Telia och inte längre vara bundna av eventuella avtal!

Själv använder jag mig av Telenor som telefonoperatör. Det fungerar vad jag har märkt bra över hela Öland och jag behöver inte bli "telefonlös". Norrmännen kan! Betydligt bättre än det f d statliga svenska bolaget!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar