Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

tisdag 21 augusti 2018

Kommunfullmäktigemötet i övrigt - det sista före valet

I övrigt kom kommunfullmäktigemötet - som var det sista före valet - bl a att handla sommarens torka och kommunens "krisledningsnämnd", om den stängda väntsalen vid Borgholms "resecenter" och hur det ser ut där på platsen, om varför Ilko Corkovic (S) kandiderar till riksdagen och vad detta ger för trovärdighet till hans fortsatta roll som kommunalråd och lite grand om Ekerums detaljplan för ett 50-tal fritidsbungalows inne i Rällaskogen (något som borde stoppas). 
Samt dök det upp "en farlig liten mysfarbror" för att berätta om vad han fortfarande håller på med, trots det tämligen bristande intresse som visats från allmänhetens sida. Och han gick inte fri från kritik.
Mysfarbror? 
Hade inte denne Stefan Carlsson (avpolleterad landshövding - som sannerligen inte är objektiv) varit på programmet och hade inte jag och mina ärenden funnits med, så hade dom väl nästan kunnat ställa in hela mötet. Så få ärenden var det i övrigt. Och så få var det som över huvud taget yttrade sig.
Du som i efterhand vill se och lyssna på mötet kan göra det HÄR!
 Foto: Per Lublin 
Kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar