Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 1 september 2018

Desperat löfte av S mindre än två veckor före valet: 80 nya hyreslägenheter! Väldigt genomskinligt!

Och så måste jag få kommentera socialdemokraternas märkliga infall knappt två veckor före valet - att man ska bygga 80 hyreslägenheter i Borgholm. 
Här har partiet suttit med makten i egen hand i nästan fyra års tid och just nu som av en slump plötsligt kommit på att man ska bygga hyreslägenheter. För det kan väl inte ha med valet att göra? 
Och just 80 stycken. Varken mer eller mindre. Då måste det väl vara noga genomtänkt eftersom dom kan veta så precis, kan man ju tycka. Så jag dristade mig att härom dagen fråga några rödklädda som stod utanför S-kiosken på torget i Borgholm hur dom hade tänkt, var husen skulle byggas, hur det skulle finansieras o s v. Men det visste man inte, det skulle först undersökas. 
Ja, jag säger då det, tämligen desperat som "vallöfte". Väldigt genomskinligt!
Jag har frågat kommunalrådet Ilko Corkovic - som själv var med och presenterade det sensationella beskedet för pressen utanför samma valstuga helt nyligen, men han har inte velat svara och vill helst inte låtsas om att han har hört vad jag frågat om. 

Ölandsbladet i torsdags
Förtroendeingivande politik, nej knappast! 
Att i syfte att lura till sig ytterligare röster försöka slå blå dunster i ögonen på medborgarna i spurten inför ett val leder däremot till ökat politikerförakt. Det förvånar mig att Ilko inte begriper det. 
Kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar