Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 8 september 2018

Summering av valspurten i Borgholms kommun

Så har vi idag haft så kallad valspurt. Alla partier har varit på plats på torget i Borgholm och alla utom Ölandspartiet har haft godsaker att fresta med. Karameller, chokladbitar, frukt och kakor. Dessutom har de flesta bjudit på kaffe och en del på varm korv med bröd. Borgholm torg har varit som en slags Kiviks marknad idag med den enda skillnaden att allt är gratis och allt för att man ska rösta på dem.  
"Kiviks marknad" på Borgholms torg
Men hej hopp, tror dessa  partier verkligen att kommunmedborgarna är så dumma att dom inte bryr sig om mer än korv och godis när dom - efter fyra år sedan sist - änligen får  en chans att med sin kommunvalsedel visa vad dom vill???   
När valet ät över bjuds det inte på mer godis.Och det guld och gröna skogar som "godispartierna" lovat ut innan valet är då redan bortglömt. De väljare som då trott på deras "löften" lär då stå där med lång näsa. 
Det är skillnad med oss i Ölandspartiet som faktiskt står för vad vi lovat. Hela den nya valperioden igenom! 
Är stolt och mycket tacksam över att det finns kommunmedborgare som sätter sådant värde på mitt budskap inför valet att dom erbjuder sig att helt bekosta en stor annons i Ölandsbladet för att jag på bästa möjliga sätt ska nåt ut med det!
Till 100% sponsrad annons i Ölandsbladet idag.
Klickar man på den så blir den större!
.

Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar