Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 6 oktober 2018

Veckans fråga

Veckans fråga av den högre graden är väl den som helt nyligen har ställts av Anders Hult i Enskededalen utanför Stockholm. Den lyder så här: 
- Hörde på radion att det denna vecka pågår en insamling för värdens barn. Min fru och jag är bortbjudna på middag till ett par vilka har två söner (24 respektive 26 år). 
   Jag undrar hur stort belopp jag behöver ge till grabbarna? Kvällens värd har säkert en insamlingsbössa hemma ... Alternativt Swish. 
Frågan hade ställts till tidningen Dagens Nyheter (DN.). 
I avsaknad av allas vår numera dessvärre avlidna Magdalena Ribbing - expert på dylika frågor alltifrån klädkoder när man är bortbjuden i olika sammanhang till vad man säger till sin bordsgranne om man råkar befinna sig på Nobelmiddagen och plötsligt behöver uppsöka toaletten - så publicerade tidningen frågan utan svar. 
Magdalena Ribbing hade säkert kunnat ge ett bra svar. 

 Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar