Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 10 januari 2018

Bättre linjesträckningar och bättre med busshållplatser genom Borgholms innerstad

Och så har jag lämnat in ännu en - något senkommen - julklapp på Stadshuset som dom kan få lägga under granen där. Denna gång i form av ett förslag om att förbättra linjesträckningen genom staden. Lite av en återgång till den gamla sträckningen så att bussresenärer kan stiga av och på i närheten av apoteket och i närheten av biblioteket. Samt vid Netto. 
Plus en helt ny hållplats alldeles vid Vårdcentralen. Har aldrig förstått varför inte bussarna ska stanna där när dom ändå kör den vägen!
Får jag gehör för förslaget i kommunfullmäktige, så blir det kommunalrådet Ilko Corkovic som får förhandla fram detaljerna med länstrafikbolaget KLT, där han redan har satt sig i knät.
Foto: Per Lublin
Kommentarer

1 kommentar:

  1. Bra förslag! Kan det dessutom komma ut lättfattliga broschyrer om hur Närtrafiken fungerar så skulle det absolut öka det kollektiva resandet!

    SvaraRadera