onsdag 16 maj 2018

Kommunmedborgarna har rätt till ett respektfullt bemötande!

Det kom ett mejl till boxen där en kommunmedborgare skrev så här: 
Hej! 
Idag försökte jag att ringa kommunen och fråga om det finns någon seniorservice som kunde hjälpa mig med trädgårdsservice t ex ogräsrensning . Har nyligen haft influensan och har svårt att böja mig. Jag har tidigare fått hjälp ett par gånger med snöröjning och fått hjälp av ett gäng snälla och hjälpsamma karlar. Döm om min förvåning när jag efter att ha ringt kommunens växel blev slussad runt flera gånger och hänvisad än till den ene än till den andre och sedan bollad emellan dem igen. Till slut blev jag kopplad till någon som uppgav att hon var psykolog och som bara flabbade hela tiden och jag förstod att de hade haft kontakt sinsemellan. Till slut blev jag tvungen att lägga på luren p g a ren utmattning. Är det så här man bemöter folk i kommunen? Din fråga om man vågar bli gammal i den här kommunen, skulle nog besvaras av många med nej. 
Med vänlig hälsning 

Namnet under utelämnar jag.
 
Svarade att det är ett uruselt bemötande om det ska få gå till på det viset och frågade samtidigt om jag  fick lägga ut mejltexten på bloggen. Det fick jag tillåtelse till om kommunmedborgaren fick vara anonym, vilket är en självklarhet att få vara för den som så vill. 
Lika självklart är att kommunmedborgarna har rätt till ett respektfullt bemötande från kommunens tjänstemän och andra anställda.
Samtliga kommunanställda borde veta vilka dom är till för och vilka det är som betalar deras lön. Dom som inte begriper det behöver vi inte ha kvar i kommunens tjänst! 
Per Lublin 
Kommentera gärna här!
Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar