Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 29 juli 2018

En grattishälsning som gjorde susen

Under veckan som nu lider mot sitt slut har vårt allt mer socialdemokratiske kommunalråd Ilko Corkovic fyllt år (51) och blivit grattad. Även av mig som tillställt honom en liten vers via Facebook:
GRATTIS ILKO till dina femtioett
med en påse vanligt medborgarvett !!!
☺☺☺
Det hjälpte tydligen, för dagen efter var plötsligt toaletterna öppna igen vid Kyrkallén i Köpingsvik. Båda två. Efter att ha stått låsta sedan början av sommaren. Rent och snyggt var det där inne också.
De offentliga toaletterna i Köpingsvik - som åter är öppna!
En liten grattishälsning med en påse folkvett som present kan göra susen. 
Foto: Per Lublin
Relaterat inlägg:
Skit(o)nödigt beslut, hur tänker dom? - måndag 23 juli 2018   
Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar