Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 12 juli 2018

Foto istället för strulande länk - leve öppenheten!

I mitt blogginlägg för jämnt en vecka sedan - torsdag den 5 juli - hade jag en länk som skulle leda till en artikel i tidningen Barometern som handlade om att Socialnämndens möten stängs för allmänheten. Det har dock strulat med den länken. En del personer som klickat på länken - men som inte är prenumeranter på tidningen - har blivit blockerade från att kunna läsa tidningsartikeln. Så därför lägger jag ut den här till allmän beskådan - avfotograferad direkt från tidningens pappersupplaga:
Från Barometern den 5 juli
Valda politiker som inte tål att kommunmedborgarna får höra var dom pratar om på möten där dom har timersättning från kommunmedborgarna ska helt enkelt inte vara politiker utan lämna plats för andra som kan stå för vad dom säger.
Nej tack till återgång till smusslet bakom stängda dörrar. 
Och nej tack till att tidningar har slutna tidningsartiklar. 
Länge leve öppenheten! 
Relaterade inlägg:
Dörrarna stängs både här och där. Så kanske även förskolan i Böda! - måndag den 25 juni 2018 
Besök i Socialens lokaler - ett besök på minerad mark! - lördag 27 januari 2018   
Lubbes årskrönika 2017 - fredag 5 januari 2018  
Äntligen webbsändningar i kommunal regi från samtliga nämnder! Socialnämnden sist ut på öppenhetens plan - tisdag 21 mars 2017
Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar