Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

söndag 11 mars 2018

Strömavbrott och vallokaler

Och innan vi släpper Kalmar och "mellon":
På nyhetssajjten 24Kalmar dök det igårkväll upp en rubrik som torde ha försatt hela det officiella Kalmar i krisläge: 
JUST NU  - Mello-kaos i norra Kalmar 
  – hundratals utan el inför finalen
Hur skulle det nu gå? Skulle man hinna öppna fysiska vallokaler i norra delarna av Kalmar och kunna informera människor att gå dit att rösta? Här gällde det ju närmast livet hur det skulle gå i finalen, om Kalmar skulle vinna.
Tydlig överklagningsgrund ifall fuldansaren och låtsaskalmariten Robert Gustafsson inte skulle vinna i finalen.
Lyckligtvis kom strömmen tillbaka efter någon timme, så att kalmarborna hann att avge sina femfaldiga*röster på Robert Gustafsson. 

 *)  Fotnot 1:  Ursäkta om jag spetsar till det hela med lite ironi!
**) Fotnot 2: Varje väljare får östa upp till fem gånger. Detta system har ännu inte införts vid kommunvalen..
 Plats för kommentarer!
 Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar