Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 3 april 2019

Även solen har sina fläckar.

Missade i fredags att det var sista dagen att överklaga besluten från kommunstyrelsens så kallade arbetsutskotts interna sammanträde den 5 mars i år. Kom på det först i lördags men då var det för sent. Där fanns annars ett par beslut som jag hade tänkt att Förvaltningsrätten i Växjö skulle ha fått ta sig en titt på. 
Men som sagt - där missade jag. Får trösta mig med att även solen kan ha sina fläckar. 
Annars ligger jag ganska bra till i min hårdträning inför en eventuell kommunsammanslagning, då jag skulle bli tvungen att granska alla kommunala beslut på hela Öland - från Ottenby i söder till Grankullaviken med omnejd i norr. Hittills i år har jag på bara tre månader lyckats överklaga Borgholms kommuns beslut i hela 193 ärenden. Så jag försöker göra så gott jag kan.  
Det gäller att ha koll på hur beslutsfattarna sköter sig! Får försöka bättra mig och inte missa fler gånger!
                      
Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar