Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 26 april 2019

TV kallad till presskonferens i Borgholm för att ge möjlighet att kasta skit på mig!

För en timme sedan nu på förmiddagen blev jag uppringd av ett TV-team från SVT Småland* som var i Borgholm och ville intervjua mig.  
Bakgrunden var att kommunfullmäktiges presidium hade kallat till en presskonferens i Borgholm för att berätta om den ”uppförandekod” med överenskommelse om ömsesidig respekt som dom övriga partigruppsledarna hade skrivit under samt att det skulle göras affär av att jag inte har velat underteckna. 
Eftersom dom andra partierna mobbat bort Ölandspartiet från alla möjligheter till inflytande i kommunstyrelse och nämnder och inte visat någon som helst respekt för dom väljare som valt att rösta på vårt parti i senaste valet, så har ju vi inte precis någon anledning att visa respekt för dessa partier. Att jag då skulle skriva under på ett sådant papper hade ju varit rena hyckleriet. 
Nu hade TV-teamet varit på presskonferensen - där det funnits företrädare för såväl S, C som M - och nu ville man även träffa mig för att höra min syn på saken. Så en halvtimme senare var jag nere på torget och fick säga mitt. Vad som sedan blir bortklippt när det sänds vet man förstås inte.
Det kan ju tyckas märkligt att företrädare för dessa partier som just förbundit sig att behandla företrädare för andra partier på ett respektfullt sätt kallar till en presskonferens för att kasta skit på mig. Är det respektfullt? 
Inslaget från Borgholm kommer i Smålandsnyheterna på TV redan ikväll. 
Tyvärr började det brinna i min TV-apparat igår och bilden försvann, så nu är TV:n utställd i avvaktan på transport till Kalleguta, så jag får väl klara mig utan att se inslaget. Om det nu är nånting att se.
Foto: Wikipedia  
*) Fotnot: Som många andra här på Öland tycker jag att lokalnyhetsprogrammet i TV istället borde heta SVT Småland - Öland
Kommentarer                                                           
Relaterat inlägg:
Så sjukt som det bara kan! - söndag 31 mars 2019
Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar