Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 9 april 2018

Vår i borgholmstrakten

Så här i backspegeln kan vi nu konstatera att våren kom till mellersta Öland under skärtorsdagen. Utom till västra sidan från Högsrum och neråt och inte heller till Mittlandsskogen, där påskovädret och medföljande kyla har fördröjt våren. Övriga Öland har ju redan vår sedan en tid tillbaka. 
I borgholmstrakten njuter vi nu av koltrastsång, nyanländ sädesärla och härlig vårvärme. Hemma på balkongen uppenbarade sig en liten nyckelpiga häromdagen och igår fladdrade en vacker fjäril - påfågelsöga - över gatan. Samt har en och annan borgholmsbo börjat sprida bilder på årets första blåsippor över nätet. Nu har vi äntligen fått vår! 
Kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, klicka HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar