Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 27 augusti 2020

Lite reklam för www.tecknarservice.se

Häromdagen fick jag fason på min hemsida som tecknare och igår lade jag ut en inbjudan - med länk till den - till mina facebookvänner som eventuellt kan vara intresserade att anlita mig som tecknare:

Hej alla facebookvänner m fl!
Visste ni att jag bl a tecknar porträtt till folk som ska fylla år utan att dom vet om att dom ska få ett porträtt av sig. 
Snälla porträtt som ni kan överraska dom med och som förhoppningsvis gör dom glada. Kontakta mig innan så att jag har lite tid på mig och så vi hinner komma överens om ungefär hur teckningen ska se ut och vad som ska vara med i bakgrunden.

Här kan ni se ett par av mina porträtt av personer som är världskändisar hemma i Borgholm på Öland, den ene en f d torghandlare som nyligen fyllde 75, den andre en tävlingsinriktad politiker som härom året råkade fylla 50.

Passar också på att här ge er en länk till min nya hemsida som lades ut på nätet i förrgår: 

 

 

Där kan ni läsa lite om min bakgrund som tecknare. Och se exempel på en mer dagsaktuell kändis som råkat ut för mina pennor. 

Var rädda om er i dessa tider. 

Hälsningar från Per Lublin

 



Kanske att även någon av ni bloggläsare skulle vilja anlita mig till att göra ett karikatyrporträtt som ni vill överraska någon med? Mejla isåfall till per.lublin@gmail.com  eller slå ett pling på 0708 - 20 86 28.

Kommentarer
Vill du se mina senaste inlägg, ”klicka” R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar