Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 9 april 2020

Skärtorsdag

Skärtorsdag. Hörde på förmiddagen om en fullvuxen påsk-kärring som varit inne på ICA Supermarket igår och på utpräglad stockholmska framför kassan hojtat att:
- De e' ingen fara, jag sitter i karrannte'n!!! 
I karantän på ICA? Hade hon alla hästar hemma? 
Till den tanten skulle jag ha god lust att säga: - Åk hem med dej eller ta en kvast och dra till Blåkulla ikväll och bli kvar där! 
Njöt sedan mitt på dagen av härlig fågelsång och vitsippor i oändlighet i Prästhag i Köpingsvik.

Vitsippor i Prästhag
Och lite senare blev det skönt i eftermiddagssolen hemma på balkongen, där fastlagsriset med sina praktfulla fjädrar under morgonen hade förvandlats till ett påskris.
Fastlagsris när det begav sig i blöta mars
Samma ris nu i ny skepnad
Vi får försöka glömma hitresta påsk-kärringar och påsktroll som nu dyker upp här på Öland, försöka hålla oss undan från dem och förbereda oss för en fin hemmapåsk!
Eller hur?
Kommentarer
Foto: Per Lublin
Relaterat inlägg: 
En ansvarslös påsk-kärring utan minsta hänsyn har landat - söndag 5 april 2020
 Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar