Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 10 juni 2020

Ilko vill kunna censurera i min blogg!

Vårt kommunalråd linslusen Ilko Corkovic tycker inte om att förekomma på bild här i bloggen. I varje fall på bilder som visar att han inte gör som man skall. Det framkom vid gruppledarmötet igår, där han passade på att ge mig uppsträckning för bilder som jag visat ”utan att fråga honom om lov” och han hade även synpunkter på vas jag hade skrivit. Ilko vill tydligen kunna censurera i min blogg och godkänna bilder som ska få visas och vad det ska stå för text!
Han förstår tydligen inte att det finns ett allmänintresse när det finns bilder som visar att kommunens högsta företrädare själva bryter mot de regler om att ”hålla avstånd” som man uppmanar allmänheten att följa.
Bästa sättet att slippa se sig på sådana bilder på min blogg i framtiden är att fortsättningsvis själv följa rekommendationerna om att hålla avstånd! 
Och att sluta upp med att obekymrat lägga ut bilder på sig själv på Facebook där man inte håller avstånd till andra på bilden! Sådana bilder kan bli dåliga signaler om dom inte blir rätt ochkommenterade (som jag gjort med dem här i bloggen).
                    Kommentarer 

Relaterade inlägg:   
Immuna mot smitta? - fredag 20 mars 2020 
Lördagsgodis: Karamell att suga på - lördag 25 april 2020 
Onödigt elak - söndag 17 maj 2020
Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

2 kommentarer:

  1. Ja, Ilko har helt rätt! Du har också lagt bilder på mig och andra som inte tycker om det! Du vet väl att det är olagligt och du kan bli lagförd för det! Sluta att lägga ut bilder på oss i kommunhuset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du pekar ut mig för att bryta mot lagen och du borde veta att sådant är olagligt. Dessutom är du en fegis som inte vågar stå öppet med ditt namn. Kanske kan du få en klapp på axeln från Ilko om du berättar för honom att det är du som skrivit kommentaren. I övrigt är såväl poltiker som tjänstemän i en liten kommun offentliga personer och får finna sig att vara med på bild i relevanta sammanhang. Oavsett vad ni själva tycker. Kom ihåg att ”ni i kommunhuset” är avlönade av alla oss kommunmedborgare!

      Radera