Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

fredag 20 mars 2020

Immuna mot smitta?

Vårt kommunalråd Ilko Corkovic har tydligen idag läst mitt blogginlägg igår, där jag ställde följande fråga:  
- När ska man se till att samtliga kommunala möten och sammanträden som måste hållas - inklusive kommunledningens morgonsamlingar - med den moderna teknikens hjälp hålls på distans? 
Ilko ringde därför upp mig sent på eftermiddagen idag för att tala om att vid kommunledningens morgonsamlingar under veckan har flertalet deltagande chefstjänstemän och även en del  politiker varit med på distans, så man har redan använt sig av den moderna tekniken vid dessa möten.
Så bra, kan jag nu bara säga!  
Avslutade mitt sammanfattande inlägg igår med att  ställa mig frågan om politikerna och tjänstemän är immuna mot att bli smittade. 
Svaret kunde väl bara bli nej kan man tycka, men idag har jag råkat  få se denna färska bild på Ilkos Facebook:   
Och då personer faktiskt bör hålla minst en och en halv meters avstånd till varandra för att inte riskera att bli smittade av coronaviruset, så kan man ju ändå fortfarande undra om kommunalrådet (till vänster på bilden) och kommunchefen Jens Odevall (till höger) tror sig vara immuna mot smitta 😀 
Med andra ord: kommunens ledning borde föregå med gott exempel. Rätt igenom. Skärpning!
Kommentera 
 Relaterat inlägg: 
Åtgärder under veckan. Men är politiker och tjänstemän själva immuna mot att sprida smitta? - torsdag 19 mars 2020
 Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar