Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 18 maj 2020

Det kan löna sig att gå till media!

I lördags skrev jag här på bloggen att jag gjort en JO-anmälan mot verksamhetschefen vid Hälsocentralen i Borgholm. Detta med anledning av en artikel i Ölandsbladet om hur en äldre multisjuk kvinna blivit bemött när hon ville att personal skulle bära munskydd i samband med blodprovstagning och närkontakt. 
Har sedan fått veta att när kvinnan därefter besökte hälsocentralen för ytterligare provtagning, så blev hon mött av en sköterska som iförd full skyddsutrustning tog de prover som skulle göras. Bra, så ska gå till för undvikande av onödig smittrisk vid undetsökning hos vården!
Det kan löna sig att gå till media när vården inte inser för vilka den är till. 
Direktnummer till Lubbes blogg är 0708 - 20 86 28.
Kommentarer    
Relaterat inlägg: 
Måttet rågat - Åke Åkesson JO-anmäld för bristande respekt mot patient - torsdag 14 maj 2020


Vill du se mina senaste inlägg, klicka R 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar