Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 7 maj 2020

Här är ängen i Räpplinge som räddats av gullvivor

I lördags skrev jag här på bloggen om gullvivorna som räddade ett stycke natur i Räpplinge från att bli fritidsbebyggelse.
Det handlar om ett stycke Äpplerumsmark beläget vid Grebyvägen strax söder om samhället vid Räpplinge kyrka och så här det ut idag med gullvivorna i full blom: 

Ängen vid Grebyvägen i Räpplinge som räddats ...

... av nära små räddare
Härligt! Eller hur? 
Foto: Per Lublin 
Kommentarer 
Relaterade inlägg: 
Tack gullvivor som räddar Öland! - lördag 2 maj 2020  
Godmorgon världen med en ny tid av skönhet i naturen! - lördag 2 maj 2020 


Vill du se mina senaste inlägg, klicka R 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar