Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

måndag 14 juli 2014

Upprop till stöd för Tomas Buss!

Med anledning av ett inlägg igår fick jag en länk från Bertil i Borgholm som jag gärna vill sprida vidare. Det är en nystartad pågående namninsamling till stöd för Tomas Buss AB i samband med skolskjutsupphandlingen och att det öländska familjeföretaget ska få fortsätta med dom skolskjutsar som dom hittills har skött.  
Självfallet har jag genast skrivit på och delat det vidare till facebookvännerna och nu lägger jag ut länken här:
Det är bara att klicka på den, fylla i namn och var Du bor samt några verifieringstecken och klicka på "Skriva under" så är Du också med och stödjer.
Och sprid gärna vidare, Du med!

Vill Du kommentera, klicka här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar