Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 7 mars 2020

Italienresenärerna hemma redan idag?

Idag kan vi läsa i tidningarna att Utrikesdepartementet (UD) från och med igår klockan 12 på dagen äntligen avråder från resmål i det distrikt i norra Italien där skidturistorten Piccolino är belägen. Med anledningen därav beslutade Go Travel som arrangerat ölänningarnas omdiskuterade resa att omgående avbryta vistelsen där för deltagarna och omedelbart ordna tidigarelagd hemresa för samtliga kvarvarande!  
Oavsett att Carl Malgerud och flertalet av dem hade velat stanna kvar veckan ut. 
Så troligt är att dom kommer hem med bussen redan idag.

- Vi har köpt handsprit. Så det är absolut ingen fara!

Själv tillhör jag inte de mindre vetande som tror att handsprit hjälper mot de myriader av viruspartiklar som kan spridas runt i luften av en enda nysning från en smittad. 
Så därför känns det ärligt talat bra att redan nu ha försett sig med de matvaror och annat man behöver den närmaste tiden, så att man inte behöver möta en smittbärande Malgerud eller någon annan av de omdömeslösa italienresenärerna på ICA eller någon annanstans.
Kommentarer
 Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar