Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

lördag 21 mars 2020

Ikväll är Carl Malgeruds självvalda karantän slut

Talade igår i telefon med Carl Malgerud, som var vänlig nog att ringa upp mig efter att jag sökt honom telefonledes för några uppgifter. 
Han satt hemma i villan uppe vid Furuhäll och tyckte det var tråkigt att sitta där i karantän och såg verkligen fram emot idag lördag kl 18 då han bestämt sig för att karantänstiden skulle vara slut, eftersom det då gått 14 dygn sedan han kom hem från bussresan.
Han skulle aldrig ha satt sig i karantän om det inte var så att han är offentlig person! Sa han faktiskt. 
Tror han verkligen att det skulle vara mindre risk att sprida smitta från en skidresa i Italien om man inte är offentlig person? För det var väl ändå för att minska risken för att sprida smitta som han suttit hemma i fjorton dagar och inte  bara för att rädda sitt anseende? Eller?
 Kommentarer
 Vill du se mina senaste inlägg, klicka R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar