Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 22 oktober 2015

Bra avslutning på kommunfullmäktige - men väntar med att ropa hej!

En bra avslutning på kommunfullmäktigemötet i måndags var att jag fick ett vagt - men dock - löfte från kommunalrådet Ilko Corkovic att promenadstigen från Kapelludden i Borgholm till Köpingsvik, som kommunfullmäktige beslutade om för snart tio år sedan - genom att bifalla en motion från mig - nu ska förverkligas.
Till att börja med behövs en gångbro eller spång över det två meter breda vattenfyllda dike (numera fullt av vass) som mynnar ut i Mejeriviken och som hindrar möjligheten att komma fram längs stranden, eftersom man inte gärna kommer på tanken att hoppa rätt över till andra sidan.  
Vass- och vattenfyllt brett dike som man inte gärna hoppar över
Ska återkomma till vad som mer behöver göras. 
Det är ju bra att Ilko nu har lovat att den beslutade promenadstigen som det inte blev något av med under Lisbeth Lennartssons tid nu äntligen ska förverkligas, men man ska ju som bekant inte ropa hej förrän man kommit över bäcken - eller rättare sagt diket!
Så jag att kommer att ligga på tills att händer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar