Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 1 oktober 2015

Nya sedlar

Idag släpps dom nya sedlarna. Och är fr o m idag giltig valuta. Vad sägs t ex om den nya 500-kronorssedeln?  
 
Kommentarer

8 kommentarer:

  1. Hej du de skulle du allt önska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du?
      Hur som helst blir det ju lite lättare med mitt än med ditt tryne, eftersom du vill vara anonym!
      :-)

      Radera
    2. Nej du men mitt tryne är mycket finare än ditt.

      Radera
    3. Då tycker jag att du ska skynda dig att skicka in ditt porträtt till riksbaken, så att som kan ha dig i åtanke som nästa motiv när det ska tryckas sedlar!

      Radera
  2. Jättebra idé med en lokal valuta, Per. Den lär inte betinga något högre värde
    och skulle förmodligen kunna sätta stopp för det pengaföde som den nya regim
    sprider på diverse dynga - ett exempel är köpet av fastigheten Höken...

    Kjell Wilhelm Ericson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske en enda tjugomiljonerssedel i lokalvaluta med Ilkos porträtt på, flankerad av övriga kommunledningen, skulle räcka till att finansiera det nya förvaltningskomplexet Höken?
      :-)

      Starta tryckpressen!

      Obs! Lite ironi från min sida

      Radera
  3. Nu fick du så teg va!!!!

    SvaraRadera
  4. Men skämt och sido vist vore det kul med med lite lokal valuta.

    SvaraRadera