Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

torsdag 24 mars 2016

Kommunalråd från himmelen med fallskärm till påskaftonstal på torget. Men vem också .... ?

Nu när hemligheten läckt ut* om att kommunalrådet Ilko Corkovic kommer hoppande från himmelen med fallskärm till sitt påskaftonstal på torget i Borgholm, så kan jag avslöja att det handlar om ett så kallat tandemhopp. Ytterligare en person kommer nämligen att hänga under samma fallskärm. Men vem?
Landshövding Stefan Carlsson? 
En tredje person kommer också att landa på torget med fallskärm på påskaftonen kl. 12. Tänker inte avslöja om den tredje kan vara vice kommunstyrelseorförande Sofie Loirendal (Framtid Öland) eller den kände profilen Kay Wiestål.
 *) Fotnot: Fick under absolut tystnadsplikt veta den "hemligheten" ganska tidigt, men när någon under gårdagen skickade ut ett pressmeddelande om att kommunalrådet skulle vara en av fallskärmshopparna, så var det ju dessvärre ingen hemlighet längre. Så därför kunde jag skriva som jag gjorde i mitt lilla inlägg "Kort om folk" sent igår. Det hade annars kunnat bli en riktigt kul överraskning för dom som kommit till torget för att höra Ilkos tal om inte hemligheten hade sabbats. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar