Man kan tro att Ölandsbloggen har tagit sommarlov, men så är det inte. Bara lite öländsk åsiktstorka i skuggan av kriget i Ukraina och den svenska politikens tjafs. I varje fall var det länge sedan det skickades in något debattinlägg. och själv har jag mest varit aktiv i andra medier.

Så tills vidare ska jag allteftersom lägga ut lite axplock från mina inlägg på Facebook, vecka för vecka fr o m 1 juni. Varvat med lite insändare från Ölandsbladet, mest mina egna.

Ha en fortsatt skön sommar trots allt!

Per Lublin


Debattinlägg kan mejlas till 
olandsbloggen@gmail.com (utan prickar)
Vill du se dom senaste inläggen? Klicka på www.olandsbloggen.se
.
SMHI:s väderprognos för Öland - klicka R!

onsdag 23 mars 2016

Våg som fastnat

Visst fasen. Hade ju nästan förträngt men är dessvärre nödd att rapportera om min "viktighetsutveckling", denna sista onsdagen i "fastan", dymmelonsdagen. Uppstigen på vågen i morse strax efter klockan sju visade sig att jag inte hade gått ner ett enda hekto sedan förra onsdagsmorgonen. Vågen verkade liksom ha fastnat på 77,8. Går liksom inte att förtränga.
Men totalt under dom här sex veckorna har jag i alla fall blivit av med 2,8 kilo av min övervikt. Hade jag inte förfallit till lite onödig "nattamat" vid fyrasnåret nu ett par morgnar nu i veckan hade jag nog istället blivit av med minst tre hela onödiga kilon   :-)   :-)   :-)    Så nu vet ni även det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar